П’ять причин вважати себе сучасним учителем
Професія вчителя – це одна з вічних професій,
це початок усіх професій. Можуть змінюватися умови та засоби навчання, але не
зміниться головне призначення вчителя - навчити людину бути
Людиною.
Перш ніж назвати себе сучасним учителем, слід знати: який він, сучасний
учитель. А.
Дістервег говорив: «…Учитель повинен свідомо йти в ногу з
сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній. Жалюгідна
кожна людина, що відстала від свого часу; поява ж учителя молоді, який сам живе
в минулому, викликає лише співчуття всіх людей, які живуть у ногу із своїм
часом і мислять суголосно зі своїми сучасниками».
Економічні і соціокультурні процеси, що відбуваються в
сучасному суспільстві, зумовлюють необхідність в педагогах, що володіють високою професійною
компетентністю. Отже, сучасний учитель – це не тільки вчитель-предметник, а й знавець дитячих душ,
вихователь. Щоб досягти значних
успіхів у своїй діяльності, сучасний учитель повинен уміти правильно використовувати принципи і методи
педагогічної технології.
Від педагога залежить прогрес сучасного і майбутнього суспільства, країни,
саме на нього покладена відповідальність за інтелектуальну і
морально-естетичну, тобто базисну, підготовку підростаючого покоління.
Я намагаюся йти в ногу з розвитком
суспільства, науки, освіти. Добре знати науку, на основі якої побудований
предмет, який викладаю, бути здатному самостійно досліджувати деякі питання – це одна, перша, причина вважати себе сучасним
учителем.
Друга,
не менш важлива причина сучасності – вміти передати свої знання учню; і не
тільки передати, а й навчити учня самому здобувати знання, поглиблювати їх
протягом усього життя. Саме цим займаюсь і сама: навчаюсь весь час, освоюю все
нове.
Щоб передати учням знання, навчити їх
учитися, слід викликати в здобувачів знань інтерес до предмету, зацікавити
навчанням. На сучасному етапі це можливо із застосуванням сучасних методів і
технологій навчання. Я використовую сучасні технології. Це теж одна з причин, можна назвати її третьою, вважати учителя сучасним.
Четвертою
причиною моєї сучасності як учителя – це те, що я затребувана. Я надаю
допомогу кожному, хто до мене звертається: чи то учень, чи то педагог, чи хтось
із батьків; працюю не тільки задля заробітку, а й для виконання своєї місії –
бути вчителем. Я вчитель, педагог, що любить дітей, спілкування з ними, на урок
до мене діти йдуть із задоволенням.
П’ятою причиною вважати вчителя сучасним, на
мою думку, є творчі здібності вчителя. Мої творчі захоплення різноманітні:
витинання, оформлення стендів, класної кімнати, сцени для проведення тематичних
заходів, застосування кмп’ютерних технологій під час проведення
навчально-виховного процесу в школі...
Сучасний вчитель повинен бути активним,
комунікабельним, толерантним, впевненим у собі, компетентним і, звичайно,
працьовитим. Тож ставлю перед собою високу планку, чого і всім учителям бажаю:
завжди йти з часом у ногу, збагачувати професійні компетентності протягом усього
життя, бо від нас залежить майбутнє наших дітей, нашої держави.
Немає коментарів:
Дописати коментар